منابع دکتری مهندسی برق

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

منابع دکتری مهندسی برق

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

نتایج رتبه بندی موضوعی دانشگاه ها (2019)

یکی از رتبه بندی های مهمی که رتبه بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه ها در حوزه های موضوعی مختلف است،‌ این رتبه بندی در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آنها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه های برتر جهان را معرفی می کند.این حوزه های موضوعی عبارتند از مهندسی و فناوری (شامل مهندسی عمومی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی هوا و فضا، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی شیمی)، علوم زیستی (شامل علوم بیولوژیکی، علوم ورزشی، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری)، علوم فیزیکی( شامل فیزیک و نجوم، شیمی،زمین شناسی، محیط زیست و علوم دریایی، آمار و ریاضی) است.

اعلام رتبه بندی 21 دانشگاه های ایران در یو اس نیوز

به گزارش پایگاه خبری آژمون دکتری از میان ۱۱ حوزه موضوعی که رتبه بندی تایمز اعلام کرده است دانشگاه های ایران توانسته اند در ۹ حوزه موضوعی پزشکی، علوم فیزیکی، هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و تجارت، علوم زیستی، آموزش، علوم کامپیوتری و مهندسی و فناوری در بین دانشگاه های برتر جهان قرار گیرند.رتبه بندی موضوعی تایمز نیز بر اساس همان ۱۳ شاخص عملکردی رتبه بندی جهانی تایمز انجام می شود اما هر کدام از این شاخص ها متناسب با هر حوزه موضوعی مجدداً محاسبه می شود.

*آموزش

*پژوهش

*تأثیر میانگین تعداد استنادها به ازای مقالات منتشر شده

*وجه بین المللی

*درآمد صنعتی (درآمد پژوهشی حاصل از صنعت (به ازای اعضای هیئت علمی)

در جدول زیر رتبه بندی موضوعی دانشگاه های ایران آمده است:

نتایج رتبه بندی موضوعی تایمز

 

www.phdphd.org

بین المللی سازی آموزش عالی به ویژه مقطع دکتری

دکتر املی قائم مقام وزارت علوم در نشستی با پایگاه خبری آزمون دکتری بیان داشتند، باید آموزش عالی ما به خصوص دکتری ، بین المللی شود. ابتدا باید بین جهانی شدن و بین المللی شدن تفاوت قائل شویم.

 جهانی شدن اشاره به روندهای جاری و آتی در عرصه‌های اقتصادی، آکادمیک و … دارد که در دنیای امروز قابل مشاهده‌اند. در حالیکه بین‌المللی شدن عبارتست از سیاستها و اقداماتی که نهادها، نظامهای آکادمیک و حتی افراد دنبال می کنند تا بتوانند در فرآیند جهانی شدن حضور داشته باشند. بدین ترتیب، بین‌المللی شدن آموزش عالی نیز شامل اقداماتی است که توسط دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار می­گیرد و با هدف تلفیق رویکردهای مختلف جهانی و فرهنگی در کارکردهای آموزشی، پژوهشی و خدماتی دانشگاهها و نهادهای آموزش عالی تعریف می شود. به عبارتی دیگر جهانی شدن اجتناب ناپذیر است ولی بین‌المللی شدن در گرو انتخاب و خواست هر کشور است.

 سیاست‌های سه‌گانه این وزارت‌ علوم شامل موارد زیر می شود :

*وارد کردن علم و فناوری به زندگی مردم و جامعه

*ارتقا و توسعه آموزش‌های فنی 

*بین‌المللی‌سازی آموزش عالی 

اخرین اخبار آزمون دکتری

در این راستا مقطع دکتری که بالاترین سطح علمی کشور است باید در این جها حرکت کند. مزایای این حرکت:

· بهبود کیفیت خدمات خود دانشگاه

· آماده نمودن دانشجویان برای مواجهه با پدیده جهانی شدن

· جذب دانشجویان بین‌المللی

· بهبود رتبه جهانی دانشگاه

· بهبود کیفیت فعالیتهای تحقیق و توسعه

· رقابت پذیری بیشتر با سایر دانشگاهها

· تأمین نیاز بازار و تربیت دانش آموخته هایی که مهارت لازم برای ورود به بازارهای جهانی را دارند.

· منافع مادی دانشگاه

نتایج رتبه بندی موضوعی دانشگاه ها (2019)

www.phdphd.org

هزینه صلاحیت عمومی آزمون دکتری 98 اعلام شد

هزینه بررسی پرونده صلاحیت های عمومی داوطلبان آزمون دکتری 1398 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، هزینه بررسی پرونده صلاحیت های عمومی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی داخل و اعزام به خارج سال تحصیلی 98 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی 44 هزار تومان می باشد.

جهت دیدن تعرفه بررسی پرونده صلاحیت عمومی در آزمونهای سازمان سنجش در سال 98 کلیک کنید

هرساله برای انتخاب دانشجوی اصلح در مقطع دکتری، فاکتورهای متعددی موجود است. ابتدا آزمون عمومی و تخصصی از داوطلبان دوره دکتری گرفته می شود. در این مرحله عده ای مجاز به انتخاب رشته می شوند که در صورت تمایل به انتخاب رشته دکتری در رشته و گرایش مورد نظر خود اقدام نمایند.

پس از ارسال فرم انتخاب رشته و با اولویت نمره و تراز موجود در کارنامه دکتری برخی از دانشگاه ها فرد را به مرحله ی دوم پذیرش در مقطع دکتری که همان مصاحبه شفاهی و تخصصی است دعوت می نمایند.

در این بین داوطلب باید فرم تشخیص هویت وفرم صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل کرده و برای وزارت علوم ارسال نماید تا از نظر وضعیت عمومی صلاحیت وی مورد بررسی قرار گیرد.

www.phdphd.org

۱۲ دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه های برتر جهان

مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهان (Center for World University Ranking (CWUR که دفتر مرکزی آن در امارات متحده عربی است نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان را منتشر کرد.

این رتبه بندی که از سال ۲۰۱۲ منتشر می شود بر اساس ۷ شاخص، رتبه هزار دانشگاه برتر جهان را گزارش می کند.

در رتبه بندی سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ از سوی این مرکز دانشگاه های ۶۲ کشور جهان بررسی شدند که ایران در این رتبه بندی دارای ۱۲ دانشگاه برتر است که به جز دانشگاه آزاد اسلامی ایران و دو دانشگاه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بقیه تقریبا همان دانشگاه های برتر کشور به شمار می روند.

رتبه دانشگاه های ایران به ترتیب و با ذکر رتبه جهانی شامل دانشگاه های زیر است:

دانشگاه آزاد اسلامی ایران با رتبه جهانی ۳۷۱،  دانشگاه تهران با رتبه ۴۶۱، علوم پزشکی تهران با رتبه ۵۴۷، صنعتی شریف با رتبه ۵۹۲، صنعتی اصفهان با رتبه ۶۴۲، صنعتی امیرکبیر با رتبه ۶۸۹، تربیت مدرس با رتبه ۵۷۶، علم و صنعت ایران با رتبه ۷۶۰، دانشگاه شیراز با رتبه ۸۵۷، فردوسی مشهد با رتبه ۸۷۲، علوم پزشکی شهید بهشتی با رتبه ۹۶۶ و دانشگاه شهید بهشتی با رتبه ۹۹۲ است.

۷ شاخص رتبه بندی CWUR :

  • 1-کیفیت آموزش براساس کسب جوایز بین المللی توسط فارغ التحصیلان دانشگاه با وزن ۱۵ درصد
  • 2-استخدام بر اساس تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه دارای سمت های اجرایی در کمپانی‌های بزرگ با وزن ۱۵ درصد
  • 3-کیفیت اعضای هیات علمی بر اساس کسب جوایز بین المللی با وزن ۱۵ درصد
  • 4-برونداد های علمی بر اساس کل تعداد مقالات علمی با وزن ۱۵ درصد
  • 5-کیفیت انتشارات بر اساس تعداد مقالات پژوهشی در مجلات بسیار معتبر بین المللی با وزن ۱۵ درصد
  • 6-تاثیر بر اساس تعداد مقالات چاپ شده در نشریاتی با تاثیر بالا با وزن ۱۵ درصد
  • 7-استناد بر اساس تعداد مقالات پراستناد با وزن ۱۰ درصد

در مجموع از میان ۵۷ کشور اسلامی تنها نام دانشگاه های ۹ کشور اسلامی در بین هزار دانشگاه برتر جهان مشاهده می شود.

ده دانشگاه نخست این نظام رتبه بندی شامل دانشگاه هاروارد با کل امتیاز ۱۰۰، استنفورد ۹۶/۷، ام آی تی ۹۶/۱، کمبریج ۹۴، آکسفورد ۹۳/۲، برکلی ۹۲/۵، پرینستون ۹۱/۹، کلمبیا ۹۱/۴، انستیتو فناوری کالیفرنیا ۹۱ و دانشگاه شیکاگو ۹۹/۶ است.

امتیازهای  ۱۲ دانشگاه برتر جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی CWUR در دامنه ای بین ۷۵/۳ دانشگاه آزاد اسلامی ایران و ۶۹/۸ دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد.

امتیازاتی که این ۱۲ دانشگاه در شاخص های ۷ گانه بدست آورده است عمدتا مربوط به شاخص های استخدام، برونداد های علمی، کیفیت انتشارات، تاثیر و استناد است.

جهت اطلاع از نتایج رتبه بندی موضوعی تایمز کلیک کنید

www.phdphd.org

سقف وام مسکن اعضای هیات علمی افزایش یافت

مبلغ وام مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه ها به ۲/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال افزایش یافت.

پیش از این مبلغ وام مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه ها ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بود.

جزییات اعطای کارت های اعتباری به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اعطای کارت های اعتباری بانک ملی به اعضای هیات علمی این دانشگاه را ابلاغ کرد.
براساس این دستورالعمل، تمامی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه می توانند مطابق سهمیه اعلامی نسبت به معرفی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه جهت دریافت تسهیلات کارت اعتباری موضوع تفاهم نامه فی ما بین دانشگاه و بانک ملی ایران اقدام کنند
سقف تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه است که کارکنان رسمی قطعی، رسمی آزمایشی، قراردادی و همچنین اعضای هیات علمی رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و پیمانی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

جهت اطلاع از اخبار هیات علمی کلیک کنید

www.phdphd.org